2025-10-28 - Wtorek

ŚNIADANIE:

Płatki kukurydziane na mleku 300g

D: mleko owsiane bgl

Składniki: 270 ml mleko krowie, 2% tłuszczu, 30 g płatki kukurydziane

Banan 50 g

OBIAD:

Zupa kapuśniak 250 ml

Składniki: 150 ml woda, 50 g kapusta biała, 50 g kapusta

kiszona (kapusta biała, marchew, sól), 10 g marchew, 5 g

koperek, 2 g śmietana 18% (z mleka)

Filet z kurczaka panierowany 85 g

D: filet z kurczaka w bułce bgl

Składniki: 80 g mięso z piersi kurczaka, bez skóry, 12 g

bułka tarta (mąka pszenna, sól, drożdże), 8 g olej

rzepakowy, 7 g jaja kurze całe, 0 g sól biała, 0 g pieprz

Ryż biały, gotowany 120 g

Surówka z marchewki z ananasem60 g

Składniki: 135 g marchew, 15 g ananas, plastry w syropie

(ananasy, woda, cukier, regulator kwasowości- kwas

cytrynowy), 10 g majonez (olej rzepakowy rafinowany,

musztarda (woda, ocet, gorczyca, cukier, sól, przyprawy),

woda, żółtka jaj kurzych (7,0%)), 1 g cukier

Kompot owocowy bez cukru 200 ml

Składniki: 180 ml woda, 45 g mieszanka owocowa, mrożona

PODWIECZOREK

Dżem wiśniowy, niskosłodzony 50 g

Składniki: wiśnia, cukier, woda, substancja żelująca:

pektyny, regulator kwasowości: kwas cytrynowy

Jabłko 50 g

Bułki kajzerki 60 g

D: bułka bgl

Składniki: mąka pszenna, woda, olej rzepakowy, drożdże,

sól, cukier.

Energia: 1073 kcal

Białko Tłuszcze Węglowodany

42.4 g 26.5 g 158.5 g

Zobacz cały jadłospis

W ciągu dnia staramy się jak najlepiej zabawić dzieci, ale też dbać o ich rozwój emocjonalny i ruchowy. Chcemy uczyć przez zabawę.

 

  • Śpiewamy piosenki, tańczymy,

  • Uczymy się rymowanek i wierszyków

  • Lepimy z plasteliny, ciastoliny i masy solnej

  • Rysujemy kredkami, malujemy farbami, wycinamy z wycinanek różne ciekawe rzeczy

  • dzieci bawią się zabawkami edukacyjnymi

  • staramy się codziennie uczyć dzieci nowych rzeczy i poszerzać ich horyzonty

  • zachęcamy dzieci do drzemki, a tym dzieciom, które nie chcą spać proponujemy ciche zabawy i czytanie bajek,

  • zostawiamy dzieciom czas na wspólną zabawę bez naszej ingerencji, obserwujemy wtedy, co dzieci lubią najbardziej i wykorzystujemy taką wiedzę w proponowanych przez nas zabawach

  • uczymy dzieci czytać stosując nowoczesne metody np. Glenna Domana.

 

 

 

RAMOWY PLAN DNIA W GRUPIE  3-4 LATKÓW

 

 6.30 - 8.00 -  Witamy w przedszkolu – Schodzenie się dzieci do placówki; zabawy dowolne, zajęcia indywidualne inspirowane przez nauczyciela lub zajęcia w małych grupach.
8.00 - 8.30 Zabawa ruchowa lub ćwiczenia poranne, czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8.30 – 9.00 Śniadanie
9.00 – 9.30 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze ( w grupach) organizowane przez nauczyciela.
9.30 – 10.45 Zabawy ( w tym ruchowe) dowolne lub inspirowane przez nauczyciela na placu zabaw lub w terenie, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. W czasie niepogody zabawy w sali, słuchanie bajek, baśni, wierszy, oglądanie filmów dla dzieci.
10.45 – 11.00 Prace porządkowe, przygotowanie do poobiedniowego odpoczynku, czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu.
11.00 – 12.00 Obiad – czynności higieniczne po obiedzie.
12.00 – 13.45 Odpoczynek poobiedni: leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej.
13.45 – 14.00 Przygotowanie do podwieczorka.
14.00 – 14.30 Podwieczorek.
14.30 – 17.00 Zajęcia wyrównawcze, indywidualna praca z dzieckiem, zabawy tematyczne, ruchowe, konstrukcyjne i manipulacyjne. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domów.

 

 
RAMOWY PLAN DNIA W GRUPIE  4-6 LATKÓW

 

  6.30 - 8.00 -  Witamy w przedszkolu – Schodzenie się dzieci do placówki. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służącychrealizacji pomysłów dzieci, zajęcia indywidualne inspirowane przez nauczyciela lub zajęcia w małych grupach.
8.00 - 8.30 - Zabawa ruchowa lub ćwiczenia poranne, czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8.30 – 9.00 - Śniadanie
9.00 – 9.45 - Realizacja zajęć edukacyjno - wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawe programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowich zgodnie z tematyką zajęć
9.45 – 10.45 - Zabawy ( w tym ruchowe) dowolne lub inspirowane przez nauczyciela na placu zabaw lub w terenie, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. W czasie niepogody zabawy w sali, słuchanie bajek, baśni, wierszy, oglądanie filmów dla dzieci.
10.45 – 11.00 - Prace porządkowe, czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu.
11.00 – 12.00 - Obiad – czynności higieniczne po obiedzie.
12.00 – 12.15 -  Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
12.15-13.45 - Praca indywidualna i grupowa z dziećmi, zajęcia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka.
13.45 – 14.00 - Przygotowanie do podwieczorka.
14.00 – 14. 30 - Podwieczorek.
14.30 – 17.00 - Zajęcia wyrównawcze, indywidualna praca z dzieckiem, zabawy tematyczne, ruchowe, konstrukcyjne i manipulacyjne. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domów.

 

 

 

 Ramowy rozkład dnia może ulec zmianie w związku z wyjściem Wychowanków przedszkola poza jego teren, zadaniami specjalnymi, uroczystościami, warunkami pogodowymi.

 

 

 

 

 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts