2025-10-24 - Piątek

ŚNIADANIE:

Pasta z makreli 100 g

 

D: pasta z makreli bez majonezu/wędlina

Składniki: 85 g makrela wędzona (ryba), 5 g majonez (olej

rzepakowy rafinowany, musztarda (woda, ocet, gorczyca,

cukier, sól, przyprawy), woda, żółtka jaj kurzych (7,0%)), 5

g cebula, 1 g sól biała

Bułka wrocławska (pszenica) 80 g

Banan 30 g

Ogórek 10 g

OBIAD:

Krem z dyni i batatów 200 ml

Składniki: 103 ml woda, 63 g dynia, 40 g bataty, 17 g

ziemniaki, 9 g marchew, 6 g chleb pszenno-żytni (mąka

pszenna, mąka żytnia, naturalny wysuszony zakwas

żytni, sól), 3 g pietruszka, korzeń, 3 g seler korzeniowy, 2

g por, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele

angielskie

Kotlety ziemniaczane 120 g

 

D: kotlety ziemniaczane bgl bez jajka

Składniki: 120 g ziemniaki, gotowane w wodzie, 30 g mąka

pszenna, typ 450, 30 g skrobia ziemniaczana, 5 g jaja

kurze całe, 2 g sól biała

Surówka szwedzka 60 g

Składniki: 40 g ogórek kiszony, 10 g papryka czerwona, 5 g

cebula, 2 g olej rzepakowy

Woda 200 ml

PODWIECZOREK:

Jabłko 50 g

Gofry tradycyjne 70 g

D: gofry bgl bez jajka 

Składniki: 25 g mąka pszenna, typ 450, 15 g jaja kurze

całe, 7 g olej rzepakowy, 1 g cukier, 0.33 g proszek do

pieczenia (substancje spulchniające (difosforany, węglany

sodu), mąka pszenna.)

Energia: 1039 kcal

Białko Tłuszcze Węglowodany

35.5 g 28.8 g 148.5 g

Zobacz cały jadłospis

Pragniemy, aby nasza placówka była bezpiecznym miejscem, gdzie dzieci będą szczęśliwe, radosne i twórcze. Ciepła, przyjazna atmosfera, uśmiechnięty, życzliwy i wykwalifikowany personel będzie wspierał dzieci w ich rozwoju. Nauczycielki pracujące w naszej placówce mają solidne przygotowanie pedagogiczne i sukcesywnie podnoszą swoje kwalifikacje oraz umiejętności, wzbogacają swój warsztat pracy o nowe metody w zakresie nauczania. Otaczają dziecko szacunkiem, pozwalają dziecku na indywidualność, uczą je samodzielności. Z uwagą obserwują zainteresowania dziecka i słuchają tego, co mówią i czego pragną dzieci.

Oferta programowa uwzględnia pełny rozwój osobowości małego dziecka: intelektualny, fizyczny, społeczny i twórczy.

W czasie pobytu dziecka zapewniamy: 

  • gimnastykę mózgu- ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej
  • zajęcia manualno-plastyczne
  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne
  • zabawy w języku angielskim
  • zajęcia muzyczno-rytmiczne
  • gimnastykę ogólnorozwojową
  • świętowanie ważnych dat naszych Maluchów

W naszej placówce oprócz tradycyjnych metod opartych na: bezpośrednim przeżywaniu i spostrzeganiu, działaniu, a także słowie realizujemy twórcze i aktywne metody, zarówno poprzez działania indywidualne, jak i zajęcia grupowe, dostosowując je do możliwości rozwojowych dziecka. Wykorzystujemy  różne koncepcje z dziedziny pedagogiki. Wśród nich są m. in.

Metoda Dennisona 

 

 Jest to prosta i skuteczna metoda wspomagająca naturalny rozwój każdego dziecka. Podstawowym jej zadaniem jest integracja myśli i działań, czyli idealna współpraca umysłu i ciała. Metodę tę wykorzystujemy przed prowadzeniem zajęć, ponieważ ma ona na celu  poprawę koncentracji. 

 

Pedagogika zabawy 

 

Zabawa jest dla dzieci naturalną potrzebą wyzwalającą wyobraźnię, fantazję, twórczość; rozwija sprawność myślenia, pomysłowość, wzbogaca słownictwo, pomaga w integracji grupy. W pedagogice zabawy stosowane są różne środki i formy: słowo pisane i mówione, gest, ruch, taniec, dotyk, dźwięk, odgrywanie ról itp.

 

Gimnastyka twórcza(ekspresyjna) R. Labana

 

Cechą charakterystyczną tej metody jest odchodzenie od ruchu odwzorowanego, na rzecz ruchu podejmowanego zgodnie z własną inwencją twórczą, fantazją, doświadczeniem. Laban postawił na twórczy rozwój dziecka. Podczas gimnastyki nie podaje się konkretnych ćwiczeń, które trzeba wykonać. Każdy ćwiczy to na co ma ochotę. Nauczyciel podczas prowadzenia zajęć łączy słowa, rytm i muzykę. Nawiązuje do znanych dzieciom piosenek i ważnych wydarzeń.

 

 

Bajkoterapia

 

Bajkoterapia jest jedną z metod terapii wykorzystywaną do pracy z dziećmi. Jej celem jest lepsze zrozumienie dziecka oraz jego problemu. Dostarczenie mu wiedzy oraz pozytywnych wzorców zachowania, sprawia, że dziecko poznaje różne sposoby myślenia jak i działania dzięki czemu potrafi sam stawić czoła problemom.

 

 

Metoda przyswajania, odkrywania, przeżywania i działania.

 

 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts